Postanowienia ogólne:1. Rozgrywka jest utrzymana w klimacie
dieselpunkowym, w realiach lat 20. i 30., co trzeba uwzględnić w tworzeniu Karty postaci i rozgrywce. Dla lepszego zrozumienia realiów polecamy zajrzeć na stronę
Dieselpunk Stories.
2. Akcja dzieje się w świecie równoległym, w państwie Avalon, w mieście Neoziggurat lub w skrócie Ziggurat.
3. Postaci w grze nie mają magicznych mocy, nie istnieją magiczne artefakty - jedyną dopuszczalną magią jest technika.
4. Przed rejestracją należy zapoznać się z
Wademekum, w którym opisano wszystkie prawa rządzące Światem i realia życia codziennego w Zigguracie.
Rejestracja1. Nazwą użytkownika musi być imię i nazwisko postaci. Jeśli postać posiada również pseudonim, można go umieścić między imieniem i nazwiskiem w cudzysłowie.
2. Dozwolone jest posiadanie dowolnej ilości multikont, jednak wszystkie postaci muszą mieć zaakceptowaną kartę postaci i być aktywne.
3. Rozmiar avatarów winien wynosić 200 pikseli szerokości i 320 długości. Tak, ten nudny standard.
4. Na forum obowiązują wizerunki realne. Avatary w innej konwencji nie będą akceptowane.
Przed rozgrywką1. Należy założyć temat z Kartą postaci w dziale Kartoteka według
Wzoru karty postaci, w którym zapisane są również szczegółowe wymagania dotyczące awatara. Niedopuszczalne jest modyfikowanie wzoru Karty postaci.
2. Postaci nie mogą się powtarzać, tj. unikajmy zbieżności imion i nazwisk, nie mogą też tak samo wyglądać. Wyjątkiem są sytuacje szczególne, ważne dla rozgrywki, jednak należy o tym poinformować Admina/Mistrza gry lub dopisać w Karcie postaci w
Dodatkowych.
3. Po stworzeniu Karty postaci, należy wypełnić wszystkie wymagane pola w profilu:
- wiek,
- punkty umiejętności,
- profesja,
- ekwipunek,
- link do Karty postaci w tabeli z danymi kontaktowymi.
4. Przed przystąpieniem do rozgrywki, trzeba poczekać na zaakceptowanie karty postaci, przydzielenie do Grupy i uzupełnienie przez Admina/Mistrza Gry pozostałych pól profilu:
- kredytów,
- węgla,
- punktów życia.
5. Bez zaakceptowanej Karty postaci, gracz nie może przystąpić do rozgrywki.
6. Jeśli sprawdzający Kartę postaci wykaże jakieś nieprawidłowości, gracz zobowiązany jest do poprawienia błędów i ponownego czekania na akceptację.
7. Po zaakceptowaniu Karty postaci, gracz musi założyć następujące tematy:
- w dziale
Poczta własną skrzynkę kontaktową, stosując się do obowiązujących zasad,
- w dziale Maszyny listę posiadanych maszyn i nieruchomości, wraz z ich tygodniowym zużyciem węgla,
- w odpowiedniej dzielnicy w części mieszkalnej temat ze swoim mieszkaniem; o tym, jakie mieszkanie przysługuje postaci decyduje akceptujący Kartę postaci.
8. Gracz może założyć swój temat w dziale Inne, ale nie jest to obowiązkowe.
Podpis1. Gracz może ustawić dowolny podpis, w którym może się znaleźć:
- obrazek/gif przedstawiający postać,
- złota myśl/sentencja,
- cokolwiek związanego z daną postacią.
2. Podpis nie może rozciągać forum w żadną stronę.
3. Nie może zawierać grafiki zbyt dużej ani takiej, która wydłuży czas ładowania się strony.
Rozgrywka1. Tematy z lokacjami1.1. Gracze nie mogą zakładać tematów z nowymi lokacjami poza własnym miejscem zamieszkania. Jeśli nastąpi taka konieczność, należy zwrócić się do Mistrza Gry i omówić sprawę indywidualnie.
2. Pisanie postów2.1. Posty nie muszą być długie, ale powinny zawierać niezbędną dla rozgrywki ilość informacji o zdarzeniach, odczuciach postaci, jej wypowiedziach i reakcjach.
2.2. Jeśli postać przechodzi do następnej lokacji, należy umieścić informację dokąd się udaje na końcu posta po ZT. Jeśli zaś ma zostać zawieszona w próżni, wystarczy samo ZT.
2.3. Zmiana czcionki w postach fabularnych, tj. jej kroju, koloru i rozmiaru, jest zabroniona. Można natomiast wyróżnić wypowiedź postaci pogrubieniem, a jej myśli kursywą.
2.4. Gracz zobowiązany jest do pisania poprawną polszczyzną, bez zbędnych wulgaryzmów w narracji. Język postaci to kwestia indywidualna - jeśli gracz kieruje postacią niewykształconą, ta ma prawo do popełniania rażących błędów językowych. Nie dotyczy to jednak błędów ortograficznych, które administracja ma prawo wytknąć i podkreślić na czerwono.
3. Bilokacja3.1. Postać nie może przebywać w dwóch lub więcej miejsc jednocześnie.
3.2. Mistrz Gry może zezwolić na tymczasową bilokację podczas eventów oraz niektórych sesji, o czym poinformuje w odpowiednim temacie.
4. Gra4.1. Należy dbać o to, by zachować realia lat 20. i 30. oraz przestrzegać reguł Świata.
4.2. Gracze mają prawo samodzielnie tworzyć kostki, a postaci wskazane do rzutu kośćmi zobowiązane są do uwzględnienia wylosowanych zdarzeń w swoich odpowiedziach. Szczegółowy opis zasad samodzielnego tworzenia kostek dostępne są
TUTAJ.
4.3. Pojedynki i zdarzenia z wykorzystaniem punktów umiejętności i rzutów kośćmi moderowane są tylko i wyłącznie przez Mistrza Gry.
4.4. Uśmiercenie postaci innego gracza lub spowodowanie u niej znacznych uszkodzeń ciała lub kalectwa może się odbyć tylko pod okiem Mistrza Gry.
4.5. Jeśli gracz zechce uśmiercić swoją postać w sposób inny niż popełnienie samobójstwa, a w danym momencie nie ma żadnych sprzyjających po temu sesji, powinien do skontaktowania się z Mistrzem Gry. Mistrz Gry może poinformować gracza, w jakich okolicznościach jego postać zginie, ale nie jest do tego zobowiązany.
Mistrz Gry1. Ma prawo wtrącić się w dowolnym momencie rozgrywki bez konieczności wcześniejszego informowania o tym fakcie graczy, a gracze muszą dostosować się do zdarzeń i instrukcji przez niego przedstawionych.
2. Ma prawo uśmiercić lub okaleczyć postać w czasie pojedynku lub moderowanych przez niego zdarzeń.
3. Decyzje Mistrza Gry są ostateczne i wszelkie prośby o pozostawienie danej postaci przy życiu czy zdrowiu należy zgłaszać przed rozgrywką. Mistrz Gry może uwzględnić te prośby lub nie, wszystko zależy od jego dobrej woli i tego, jak potoczy się rozgrywka.
4. Ma prawo do wykreowania w swoich postach dowolnej ilości postaci niezależnych, których losem pokieruje w swoich postach.
5. Gracze mają prawo do zwrócenia się do Mistrza Gry z prośbą o poprowadzenie sesji.
Postanowienia końcowe1. Rejestracja jest równoznaczna z akceptacją niniejszego Regulaminu.
2. Administracja zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w niniejszym Regulaminie.
3. W przypadku rażącego naruszenia Regulaminu użytkownik najpierw otrzymuje ostrzeżenie, a gdy nie zmieni swojego postępowania może zostać trwale usunięty z forum.
4. W przypadku pytań i/lub propozycji należy skontaktować się z administracją/Mistrzem Gry.
Niniejszy Regulamin jest własnością forum i podlega ochronie praw autorskich. Regulamin może ulec zmianie, o czym użytkownicy zostaną poinformowani. Niektóre rzeczy, takie jak temat z zyskami i wydatkami, czy samodzielna możliwość ćwiczenia niektórych umiejętności zostały odwzorowane na pomysłach znajdujących się na Old Whiskey, za co dziękujemy Nibi Nibi. Obecna grafika z nagłówka forum pochodzi z Oscara Cafaro.