Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.


 

Share

Punkty Umiejętności i Umiejętność Dodatkowa

Admin
Admin
Admin
Liczba postów : 1786
Punkty Umiejętności i Umiejętność Dodatkowa  Nie Lut 16, 2014 1:02 am

Statystyki podstawowe
Początkowa ilość punktów do rozdania uzależniona jest od wieku postaci, a więc zdobytego przez nią doświadczenia i ogólnej kondycji psychofizycznej. A więc:
poniżej 15 lat - 50 punktów
od 16 do 25 lat - 70 punktów
od 26 do 65 lat - 90 punktów
od 66 lat - 75 punktów

Do rozłożenia mamy maksymalnie po 100 punktów w każdej z umiejętności.

Inteligencja:
LICZBA/100
Kondycja: LICZBA/100
Reakcja: LICZBA/100
Celność: LICZBA/100
Technika: LICZBA/100 - odpowiada za umiejętność obycia się z technologią
Percepcja: LICZBA/100 - odbiór otoczenia. Od niej zależy, czy coś zauważysz, czy na coś jesteś w stanie zwrócić uwagę, rozpoznać podejrzany smak czy zapach.
Umiejętność Dodatkowa: UD: LICZBA/100

Umiejętność dodatkowa
Cecha dodatkowa jest uzależniona od profesji wykonywanej przez postać lub jej specjalnych umiejętności. Na przykład mechanik powinien mieć cechę dodatkową mechanika. Ilość punktów przypisanych do tej cechy mówi o poziomie danej umiejętności, a to ma wpływ na zarobki i ewentualny awans. Mechanik mający 10 punktów umiejętności mechanika będzie zarabiał w tym samym miejscu pracy mniej niż jego kolega po fachu z 30 punktami.
Umiejętność Dodatkowa dotyczy przede wszystkim życia zawodowego postaci. Każda zmiana pracy na inną, o ile różni się od poprzedniej, wiąże się z wybraniem kolejnej Umiejętności i jej rozwojem. Im dalej są rozwinięte i im postać posiada ich więcej, tym większe ma szanse na awans lub otrzymanie bardziej prestiżowej i lepiej płatnej posady. Początkowo przysługuje jedna Umiejętność. Więcej można nabyć podczas gry. To coś w rodzaju CV. Umiejętności w polach profilu oddzielamy od siebie znakiem "/".
Można zaproponować własną cechę dodatkową, jednak musi ona zostać zatwierdzona przez administrację.

Z umiejętnością dodatkową, w zależności od tego, czego dotyczy, wiążą się też pewne bonusy, przywileje i możliwości. Część z nich przedstawia poniższa tabela:

CechaOpisBonus
Charyzmaobejmuje wszystko, co jest związane z interakcjami z innymi postaciamiza każde 4 punkty umiejętności +1 punkt do inteligencji podczas sporów i innych interakcji
Handelcecha przydatna sprzedawcomza każde zdobyte 10 punktów +1 punkt do inteligencji podczas negocjacji z klientem, targowania się i innych czynności związanych z handlem
+ za każde 10 punktów podwyżka w wysokości 10% tygodniowej pensji
Kradzieżdotyczy nie tylko kieszonkowców, ale i wszelkich włamań czy otwierania zamków - bez klucza, oczywiścieza każde zdobyte 4 punkty +1 do reakcji lub inteligencji w wiadomych sytuacjach
Logikaprzydatna przy rozwiązywaniu zagadek i prowadzeniu śledztwaza każde zdobyte 4 punkty +1 do inteligencji podczas rozwiązywania zagadek
Siła fizycznaumiejętność przydatna sportowcom i osiłkomza każde zdobyte 4 punkty +1 do kondycji
Służbapodstawy gotowania, sprzątania i innych potrzebnychraz na tydzień forumowy, postać ma prawo starać się o premię; rzut dwiema kostkami, ich wynik i ilość punktów cechy decydują o wysokości premii:
12 - premia 0,5*służba
11 - 10 - premia 0,3*służba
9 - 8 - premia 0,2*służba
7 - 6 - premia 0,15*służba
5 - 4 - premia 0,1*służba
3 - premia 0,05*służba
2 - brak premii
By upomnieć się o premię, należy rzucić kostkami, a w tym temacie zapisać swój wynik wraz z forumową datą.
Spostrzegawczośćzdolność do wypatrzenia nawet igły w stogu sianaza każde zdobyte 4 punkty +1 do percepcji
Walka i broń (typ)w przypadku tej cechy należy sprecyzować, czego dokładnie ona dotyczy: czy walki wręcz, czy posługiwania się nożami, bronią białą, bronią palną, strzelecką, łukiem, kuszą, słowem - należy wpisać rodzaj broni, którą postać się posługujeza każde zdobyte 4 punkty +1 punkt do kondycji lub celności, zależnie od sytuacji, w której jest potrzebna dana umiejętność
Wiedza (dziedzina)umiejętność wymaga sprecyzowania i dotyczy zarówno historii, znajomości prawa, jak i chemii czy biologii; przydatne w laboratoriach, podczas testów czy po prostu w pracy, jak kryminalistyka dla policjanta, psychoanaliza dla psychoanalityka czy górnictwo dla górnikaza każde zdobyte 5 punktów +1 punkt do inteligencji do rzutów związanych z daną dziedziną
+ za każde 10 punktów podwyżka w wysokości 5% tygodniowej pensji
Zdolności analityczneumiejętności przydatne przy pracach analitycznych, z pieniędzmi i w księgowościza każde zdobyte 5 punktów +1 punkt do inteligencji przy wyzwaniach związanych z wykorzystaniem umiejętności i 0,5 kredyta do tygodniowej pensji
+ za każde 10 punktów podwyżka w wysokości 5% tygodniowej pensji
Znajomość pojazdu (typ)dotyczy obsługi wszystkiego, co jeździ i lata; trzeba sprecyzować, o który pojazd chodziza każde dobyte 5 punktów +1 do inteligencji, reakcji lub techniki podczas używania lub naprawiania danego pojazdu
+ za każde 10 punktów podwyżka w wysokości 5% tygodniowej pensji
Zręcznośćzdolność przydatna gimnastykom, złodziejom i pilotomza każde zdobyte 4 punkty +1 do reakcji
Grupa umiejętności twórczychartystyczne: śpiew, malarstwo, pisarstwo, aktorstwo, umiejętność gry na instrumencie (jakim), rzeźbiarstwoza każde 10 punktów podwyżka w wysokości 5% tygodniowej pensji
mechanika - tworzenie i naprawianie mechanizmówza każde 10 punktów podwyżka w wysokości 5% tygodniowej pensji
rękodzieło: szycie, stolarstwo, majsterkowanie (umiejętność tworzenia i naprawiania prostych, niemechanicznych przedmiotów, np. naprawa stolika)za każde 10 punktów podwyżka w wysokości 5% tygodniowej pensji
medycyna - pierwsza pomoc i poważniejsze operacjeza każde 10 punktów podwyżka w wysokości 5% tygodniowej pensji

UWAGA!
1. Premie punktowe przyznawane są od wszystkich punktów, wliczając punkty przyznane na starcie.
2. Podwyżki procentowe (nie dotyczy służby) przyznawane są za punkty zdobyte w grze. Gdy postać w czasie rozgrywki zdobędzie 10 punktów umiejętności dodatkowej, należy zgłosić to w tym temacie. Szczegółowe zasady upominania się o premie również zostały tam opisane.
3. Jak widać, nie wszystkim cechom została przydzielona podwyżka czy dodatkowe punkty do statystyk. Jest to związane ze specyfiką danej umiejętności. Jednak każdy gracz ma prawo prosić o dodatkowe zadania (związane z pracą lub nie), w których będzie miał szansę zdobyć dodatkowe punkty lub gotówką. Należy to zgłosić w tym temacie.
4. Podwyżki za punkty umiejętności dodatkowej przyznawane są tylko wtedy, gdy ta umiejętność jest związana z pracą.
5. Pojawiło się kilka pytań o różnicę między mechaniką a techniką. Punkty techniki odpowiadają umiejętnościom w obsłudze maszyn, a mechanika to umiejętność konstruowania, tworzenia mechanizmów. W skrócie: technika jest dla wszystkich, czyli użytkowników, a mechanika jest dla konstruktorów i wynalazców.

Jak widać, w powyższej tabeli wyróżnione zostały umiejętności artystyczne, medyczne i techniczne. Zostały one zgrupowane jako zbiór umiejętności twórczych - rezultatem poczynań postaci jest bowiem namacalne dzieło, przy czym nie jest istotne, czy to żywy, zdrowy człowiek, powieść czy sokowirówka. Dlatego też dla twórców zostały rozpisane kostki, dzięki którym będą mogli sprawdzić, czy wszystko się udało, czy jednak odnieśli porażkę.
Schematy są takie same. Jednak dla artystów najważniejsza jest opinia publiczności, dla wynalazców i mechaników - działanie urządzenia, dla lekarzy - zdrowie pacjenta. Dlatego też schematy różnią się treścią poszczególnych opcji. W każdym przypadku natomiast należy napisać w tym temacie z prośbą o wyznaczenie progu punktowego, a w niektórych wypadkach trzeba zgłosić się do Mistrza Gry po więcej informacji.
Umiejętności mechaniczne mogą zostać zastąpione techniką, jednak do stworzenia dzieła artystycznego lub podczas zabiegów medycznych odpowiednie cechy są wymagane bezwzględnie.
Ci, których dotyczy poniższa rozpiska, muszą się nieźle natrudzić, by zdobyć swój bonus, oprócz standardowej podwyżki dla ciężko pracujących obywateli. Ponoszą też spore ryzyko. Dlatego, jeśli szczęście im dopisze, mogą liczyć na nagrodę!


1. Dla wynalazców i mechaników:

2. Rękodzieło:

3. Dla medyków:

4. Dla artystów - publikacja dzieła:

5. Występy przed publicznością:

6. Fałszerstwa:

Przykłady:
1. Wyobraźmy sobie, że John Doe ma 10 punktów techniki i chce skonstruować sokowirówkę. Mistrz Gry wyznaczył mu próg 20 punktów, więc jeśli w rzutach kośćmi zdobędzie choćby 21 punktów, wszystko się udaje. John ma już odpowiednie części, złożył wszystko i przyszedł czas na rzut.

Wersja 1.
John Doe wyrzucił 3 i 4, razem daje to 7 punktów, techniki ma 10, a więc finalny wynik to 17 punktów. Za mało, sokowirówka nie działa.

Wersja 2.
John Doe wyrzucił 1 i 1 - wszystko wybuchło i urwało mu rękę.

Wersja 3.
John Doe wyrzucił 3 i 3, więc rzuca jeszcze raz. Tym razem wyrzucił 12, więc zdobywa dodatkowe punkty. 10 punktów techniki + 6 punktów z pierwszego rzutu + 30 punktów bonusowych daje łącznie 46 punktów. Brawo! Wszystko działa!

2. Wyobraźmy sobie, że John Doe ma 10 punktów pisania i chce napisać książkę. Fabularnie dzieło jest już skończone, więc wysyła je do wydawcy. Mistrz Gry wyznaczył mu próg 20 punktów, powyżej którego jego dzieło spotka się z pozywnymi recenzjami. John rzuca więc kośćmi, by zobaczyć, czy uda mu się zachwycić odbiorców.

Wersja 1.
John wyrzucił 5 i 6, co daje mu łącznie 21 punktów. Udało się! Świat jest zachwycony jego powieścią. Może to nie bestseller, ale i tak jest fantastycznie.

Wersja 2.
John wyrzucił 1 i 1, przez co na jakiś czas przenosi się na obrzeża. Tam na pewno nikt nie będzie go wytykał palcami, że napisał totalnego gniota.

Wersja 3.
John wyrzucił 2 i 2, więc rzuca jeszcze raz. W drugim rzucie miał 5 oczek, więc finalnie ma: 10 punktów pisania + 4 punkty z pierwszego rzutu - 10 punktów po drugim rzucie, co daje mu 4 punkty i kompletną klapę.
Punkty Umiejętności i Umiejętność Dodatkowa
Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry
Strona 1 z 1
Similar topics
-
» Profesje i wymagane umiejętności dodatkowe
» Przedmioty Specjalne i Punkty Fabularne

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
 :: Podstawy gry :: Wademekum-
Skocz do: