♦ Punkty Umiejętności i Umiejętność Dodatkowa Nie Lut 16, 2014 1:02 am | |
| Statystyki podstawowe Początkowa ilość punktów do rozdania uzależniona jest od wieku postaci, a więc zdobytego przez nią doświadczenia i ogólnej kondycji psychofizycznej. A więc: poniżej 15 lat - 50 punktów od 16 do 25 lat - 70 punktów od 26 do 65 lat - 90 punktów od 66 lat - 75 punktów Do rozłożenia mamy maksymalnie po 100 punktów w każdej z umiejętności. Inteligencja: LICZBA/100 Kondycja: LICZBA/100 Reakcja: LICZBA/100 Celność: LICZBA/100 Technika: LICZBA/100 - odpowiada za umiejętność obycia się z technologią Percepcja: LICZBA/100 - odbiór otoczenia. Od niej zależy, czy coś zauważysz, czy na coś jesteś w stanie zwrócić uwagę, rozpoznać podejrzany smak czy zapach. Umiejętność Dodatkowa: UD: LICZBA/100 Umiejętność dodatkowa
Cecha dodatkowa jest uzależniona od profesji wykonywanej przez postać lub jej specjalnych umiejętności. Na przykład mechanik powinien mieć cechę dodatkową mechanika. Ilość punktów przypisanych do tej cechy mówi o poziomie danej umiejętności, a to ma wpływ na zarobki i ewentualny awans. Mechanik mający 10 punktów umiejętności mechanika będzie zarabiał w tym samym miejscu pracy mniej niż jego kolega po fachu z 30 punktami. Umiejętność Dodatkowa dotyczy przede wszystkim życia zawodowego postaci. Każda zmiana pracy na inną, o ile różni się od poprzedniej, wiąże się z wybraniem kolejnej Umiejętności i jej rozwojem. Im dalej są rozwinięte i im postać posiada ich więcej, tym większe ma szanse na awans lub otrzymanie bardziej prestiżowej i lepiej płatnej posady. Początkowo przysługuje jedna Umiejętność. Więcej można nabyć podczas gry. To coś w rodzaju CV. Umiejętności w polach profilu oddzielamy od siebie znakiem "/". Można zaproponować własną cechę dodatkową, jednak musi ona zostać zatwierdzona przez administrację. Z umiejętnością dodatkową, w zależności od tego, czego dotyczy, wiążą się też pewne bonusy, przywileje i możliwości. Część z nich przedstawia poniższa tabela: Cecha | Opis | Bonus | Charyzma | obejmuje wszystko, co jest związane z interakcjami z innymi postaciami | za każde 4 punkty umiejętności +1 punkt do inteligencji podczas sporów i innych interakcji | Handel | cecha przydatna sprzedawcom | za każde zdobyte 10 punktów +1 punkt do inteligencji podczas negocjacji z klientem, targowania się i innych czynności związanych z handlem + za każde 10 punktów podwyżka w wysokości 10% tygodniowej pensji | Kradzież | dotyczy nie tylko kieszonkowców, ale i wszelkich włamań czy otwierania zamków - bez klucza, oczywiście | za każde zdobyte 4 punkty +1 do reakcji lub inteligencji w wiadomych sytuacjach | Logika | przydatna przy rozwiązywaniu zagadek i prowadzeniu śledztwa | za każde zdobyte 4 punkty +1 do inteligencji podczas rozwiązywania zagadek | Siła fizyczna | umiejętność przydatna sportowcom i osiłkom | za każde zdobyte 4 punkty +1 do kondycji | Służba | podstawy gotowania, sprzątania i innych potrzebnych | raz na tydzień forumowy, postać ma prawo starać się o premię; rzut dwiema kostkami, ich wynik i ilość punktów cechy decydują o wysokości premii: 12 - premia 0,5*służba 11 - 10 - premia 0,3*służba 9 - 8 - premia 0,2*służba 7 - 6 - premia 0,15*służba 5 - 4 - premia 0,1*służba 3 - premia 0,05*służba 2 - brak premii By upomnieć się o premię, należy rzucić kostkami, a w tym temacie zapisać swój wynik wraz z forumową datą. | Spostrzegawczość | zdolność do wypatrzenia nawet igły w stogu siana | za każde zdobyte 4 punkty +1 do percepcji | Walka i broń (typ) | w przypadku tej cechy należy sprecyzować, czego dokładnie ona dotyczy: czy walki wręcz, czy posługiwania się nożami, bronią białą, bronią palną, strzelecką, łukiem, kuszą, słowem - należy wpisać rodzaj broni, którą postać się posługuje | za każde zdobyte 4 punkty +1 punkt do kondycji lub celności, zależnie od sytuacji, w której jest potrzebna dana umiejętność | Wiedza (dziedzina) | umiejętność wymaga sprecyzowania i dotyczy zarówno historii, znajomości prawa, jak i chemii czy biologii; przydatne w laboratoriach, podczas testów czy po prostu w pracy, jak kryminalistyka dla policjanta, psychoanaliza dla psychoanalityka czy górnictwo dla górnika | za każde zdobyte 5 punktów +1 punkt do inteligencji do rzutów związanych z daną dziedziną + za każde 10 punktów podwyżka w wysokości 5% tygodniowej pensji | Zdolności analityczne | umiejętności przydatne przy pracach analitycznych, z pieniędzmi i w księgowości | za każde zdobyte 5 punktów +1 punkt do inteligencji przy wyzwaniach związanych z wykorzystaniem umiejętności i 0,5 kredyta do tygodniowej pensji + za każde 10 punktów podwyżka w wysokości 5% tygodniowej pensji | Znajomość pojazdu (typ) | dotyczy obsługi wszystkiego, co jeździ i lata; trzeba sprecyzować, o który pojazd chodzi | za każde dobyte 5 punktów +1 do inteligencji, reakcji lub techniki podczas używania lub naprawiania danego pojazdu + za każde 10 punktów podwyżka w wysokości 5% tygodniowej pensji | Zręczność | zdolność przydatna gimnastykom, złodziejom i pilotom | za każde zdobyte 4 punkty +1 do reakcji | Grupa umiejętności twórczych | artystyczne: śpiew, malarstwo, pisarstwo, aktorstwo, umiejętność gry na instrumencie (jakim), rzeźbiarstwo | za każde 10 punktów podwyżka w wysokości 5% tygodniowej pensji | | mechanika - tworzenie i naprawianie mechanizmów | za każde 10 punktów podwyżka w wysokości 5% tygodniowej pensji | | rękodzieło: szycie, stolarstwo, majsterkowanie (umiejętność tworzenia i naprawiania prostych, niemechanicznych przedmiotów, np. naprawa stolika) | za każde 10 punktów podwyżka w wysokości 5% tygodniowej pensji | | medycyna - pierwsza pomoc i poważniejsze operacje | za każde 10 punktów podwyżka w wysokości 5% tygodniowej pensji | UWAGA!1. Premie punktowe przyznawane są od wszystkich punktów, wliczając punkty przyznane na starcie. 2. Podwyżki procentowe (nie dotyczy służby) przyznawane są za punkty zdobyte w grze. Gdy postać w czasie rozgrywki zdobędzie 10 punktów umiejętności dodatkowej, należy zgłosić to w tym temacie. Szczegółowe zasady upominania się o premie również zostały tam opisane. 3. Jak widać, nie wszystkim cechom została przydzielona podwyżka czy dodatkowe punkty do statystyk. Jest to związane ze specyfiką danej umiejętności. Jednak każdy gracz ma prawo prosić o dodatkowe zadania (związane z pracą lub nie), w których będzie miał szansę zdobyć dodatkowe punkty lub gotówką. Należy to zgłosić w tym temacie. 4. Podwyżki za punkty umiejętności dodatkowej przyznawane są tylko wtedy, gdy ta umiejętność jest związana z pracą. 5. Pojawiło się kilka pytań o różnicę między mechaniką a techniką. Punkty techniki odpowiadają umiejętnościom w obsłudze maszyn, a mechanika to umiejętność konstruowania, tworzenia mechanizmów. W skrócie: technika jest dla wszystkich, czyli użytkowników, a mechanika jest dla konstruktorów i wynalazców. Jak widać, w powyższej tabeli wyróżnione zostały umiejętności artystyczne, medyczne i techniczne. Zostały one zgrupowane jako zbiór umiejętności twórczych - rezultatem poczynań postaci jest bowiem namacalne dzieło, przy czym nie jest istotne, czy to żywy, zdrowy człowiek, powieść czy sokowirówka. Dlatego też dla twórców zostały rozpisane kostki, dzięki którym będą mogli sprawdzić, czy wszystko się udało, czy jednak odnieśli porażkę. Schematy są takie same. Jednak dla artystów najważniejsza jest opinia publiczności, dla wynalazców i mechaników - działanie urządzenia, dla lekarzy - zdrowie pacjenta. Dlatego też schematy różnią się treścią poszczególnych opcji. W każdym przypadku natomiast należy napisać w tym temacie z prośbą o wyznaczenie progu punktowego, a w niektórych wypadkach trzeba zgłosić się do Mistrza Gry po więcej informacji. Umiejętności mechaniczne mogą zostać zastąpione techniką, jednak do stworzenia dzieła artystycznego lub podczas zabiegów medycznych odpowiednie cechy są wymagane bezwzględnie. Ci, których dotyczy poniższa rozpiska, muszą się nieźle natrudzić, by zdobyć swój bonus, oprócz standardowej podwyżki dla ciężko pracujących obywateli. Ponoszą też spore ryzyko. Dlatego, jeśli szczęście im dopisze, mogą liczyć na nagrodę! - 1. Dla wynalazców i mechaników:
1. Dla wynalazców i mechanikówNeoziggurat to raj dla wynalazców. Wystarczy dobry pomysł i trochę szczęścia, a Twój wynalazek może podbić rynek! Jednak droga do stworzenia czegoś nowego nie jest prosta. Jeśli jednak Twoja postać nie chce tworzyć nic nowego, a jedynie jakieś urządzenie naprawić, poniższa rozpiska z niewielką modyfikacją dotyczy także Ciebie. Po pierwsze, jeśli postać chce coś skonstruować, musi napisać w tym temacie swojego posta ze wstępnym planem wynalazku, a Mistrz Gry wyznaczy niezbędne części, które trzeba będzie zdobyć. Mistrz Gry wyznaczy również próg punktowy, jaki postać musi przekroczyć podczas sprawdzania, czy dane urządzenie działa. W przypadku naprawiania zepsute sprzętu, Mistrz Gry wyznaczy próg i może stworzyć listę potrzebnych części, ale nie musi. Po drugie, gdy wszystko z listy już zostało w jakiś sposób zdobyte, należy opisać fabularnie proces konstruowania wynalazku lub naprawy urządzenia. Po trzecie i najważniejsze, czas pierwsze uruchomienie i sprawdzenie, czy wszystko działa, jak należy. By to zrobić, należy rzucić kośćmi, a ich wynik zadecyduje, jak się sprawy potoczą. Rzucasz dwiema kostkami i, żeby wszystko się udało, musisz przekroczyć próg wyznaczony przez Mistrza Gry. Uwaga! To nie wszystko! Jeśli w pierwszym rzucie uzyskałeś dubla, czyli ilość oczek na obydwu kostkach jest taka sama, oznacza to, że stało się coś nieprzewidywalnego! Jeśli wyrzuciłeś 1 i 1 - przy pierwszym uruchomieniu Twój wynalazek wybuchł i mogłeś doznać poważnych obrażeń. Zgłoś się do Mistrza Gry po więcej informacji. Jeśli wyrzuciłeś 6 i 6 - wszystko poszło idealnie, a Laboratorium Mechaniczne (lub Twój pracodawca przypadku naprawiania maszyn) w podzięce za Twoje zasługi przyznało nagrodę! Zgłoś się do Mistrza Gry po więcej informacji. Jeśli zaś wyrzuciłeś 2 i 2, 3 i 3, 4 i 4 lub 5 i 5 - rzucasz raz jeszcze, a dzięki temu masz szansę zdobyć dodatkowe punkty lub, niestety, część punktów stracić. Rzut 2. Rzucasz dwiema kostkami. 2 – 3 - Coś poszło wyjątkowo nie tak. Mechanizm zaczął syczeć, a wkoło zaczęły unosić się kłęby pary i dymu. Niby coś tam działa, ale czy tak właśnie powinno? - 30 do rezultatu. 4 – 5 – Czy na pewno wszystkie z użytych części były tak dobre, jak Ci się wydawało? Tak? To źle Ci się wydawało! Kilka śrubek i nakrętek było przerdzewiałych. Musisz zdobyć nowe i spróbować ponownie. 6 – 7 – Czyżby przebłysk geniuszu? Praca szła Ci nadzwyczajnie łatwo, szybko i przyjemnie. Chyba naprawdę wiesz, z czym to się je. + 10 do rezultatu. 8 – 9 – Mechanizm, jaki jest, każdy widzi. Tylko czy on musi wydawać w trakcie pracy te dziwne dźwięki? No niekoniecznie. - 10 do rezultatu. 10 – 11 – Szczęście w nieszczęściu? A może pech w farcie? Masz to, co udało Ci się stworzyć i tego się trzymajmy. Bez zmian. 12 – Nie wiesz co, nie wiesz jak, ale udało się. I to cholernie dobrze. Najwyraźniej, całkiem nieświadomie, udało Ci się zrobić coś lepiej, niż się początkowo wydawało. Co tam! Nikt nie musi przecież wiedzieć, że to tylko kwestia farta. +30! W przypadku porażki, postać traci wszystkie zdobyte części i musi zaczynać pracę od początku. Lista potrzebnych elementów i próg pozostają bez zmian.
- 2. Rękodzieło:
2. RękodziełoNeoziggurat jest miejscem nie tylko dla wynalazców, ale także tych, którzy dzięki swojej kreatywności, uzdolnieniom i zręcznym dłoniom chcą stworzyć coś nowego, niekoniecznie jednak z techniką związanego. (Szycie, prace stolarskie i podobne, związane z tworem rąk ludzkich.) Jeśli jednak Twoja postać nie chce tworzyć nic nowego, a jedynie jakiś przedmiot naprawić, poniższa rozpiska z niewielką modyfikacją dotyczy także Ciebie. Po pierwsze, jeśli postać chce coś wytworzyć, musi napisać swojego posta w tym temacie ze wstępnym planem swego dzieła. Dobrze jest powstawanie takich planów opisać fabularnie. Mistrz Gry wyznaczy niezbędne elementy i potrzebne materiały, które trzeba będzie zdobyć. Mistrz Gry wyznaczy również próg punktowy, jaki postać musi przekroczyć podczas sprawdzania, czy udało się osiągnąć zamierzony efekt. W przypadku naprawiania zepsute sprzętu, Mistrz Gry wyznaczy próg i może stworzyć listę potrzebnych przedmiotów, ale nie musi. Po drugie, gdy wszystko z listy już zostało w jakiś sposób zdobyte, należy opisać fabularnie proces tworzenia/naprawiania. Po trzecie i najważniejsze. By zobaczyć jak nam to wyjdzie, należy rzucić kośćmi, a ich wynik zadecyduje, jak się sprawy potoczą. Rzucasz dwiema kostkami i, żeby wszystko się udało, musisz przekroczyć próg wyznaczony przez Mistrza Gry. Uwaga! To nie wszystko! Jeśli w pierwszym rzucie uzyskałeś dubla, czyli ilość oczek na obydwu kostkach jest taka sama, oznacza to, że stało się coś nieprzewidywalnego! Jeśli wyrzuciłeś 1 i 1 - to naprawdę sknociłeś. To nie jest twój szczęśliwy dzień. Nie dość, że zgromadzone materiały zostały zmarnowane, to jeszcze się do tego skaleczyłeś. Zgłoś się do Mistrza Gry po więcej informacji. Jeśli wyrzuciłeś 6 i 6 - wszystko poszło idealnie! To co udało Ci się wykonać naprawdę zasługuje na pochwałę. I może nawet na małą nagrodę! Zgłoś się do Mistrza Gry po więcej informacji. Jeśli zaś wyrzuciłeś 2 i 2, 3 i 3, 4 i 4 lub 5 i 5 - rzucasz raz jeszcze, a dzięki temu masz szansę zdobyć dodatkowe punkty lub, niestety, część punktów stracić. Rzut 2. Rzucasz dwiema kostkami. 2 – 3 - Niedospany? A może wręcz przeciwnie, za bardzo rozleniwiony? Jakoś Ci to wszystko ślamazarnie idzie. I do tego byle jak. Wiele z tego nie będzie. - 30 do rezultatu. 4 – 5 – Chyba przeceniłeś swoje możliwości. Tu coś krzywo, tam coś wystaję z boku. To tak miało wyglądać? -10 do rezultatu. 6 – 7 – Udało się? A może nie? Bez zmian. 8 – 9 – Ktoś najwyraźniej spłatał Ci psikusa. A może po prostu dokonałeś złej oceny? Materiały, które zostały użyte były tak byle jakie, że nie jesteś w stanie skończyć pracy z ich użyciem. Musisz kupić nowe i zacząć wszystko od nowa. 10 – 11 – Całkiem nieźle! Może geniuszem nie jesteś, ale to co udało Ci się stworzyć z pewnością zostanie docenione. +10 do rezultatu. 12 – Lepiej być chyba nie mogło. Prawdziwe mistrzostwo w swoim fachu! +30 do rezultatu. W przypadku porażki, postać traci wszystkie zdobyte części i musi zaczynać pracę od początku. Lista potrzebnych elementów i próg pozostają bez zmian.
- 3. Dla medyków:
3. Dla medykówWypadki chodzą po ludziach, a mieszkańcy Neozigguratu świetnie o tym wiedzą. Zwłaszcza Ci, którzy mogą poszczycić się umiejętnością składania tych wszystkich rannych z powrotem do kupy. Ich ciężka praca ma niekiedy o wiele więcej wspólnego ze sztuką, niż by się początkowo mogło wydawać. Zajmowanie się medycyną to jednak o wiele cięższy kawałek chleba. Chcąc komuś pomóc i mając do tego przydatny sprzęt, należy pierw fabularnie opisać proces leczenia. Żeby sprawdzić, czego udało się dokonać, należy napisać w tym temacie prośbę o wyznaczenie progu punktowego, który zależy od stopnia obrażeń i rzucić kośćmi na medycynę. Uwaga! To nie wszystko! Jeśli w pierwszym rzucie uzyskałeś dubla, czyli ilość oczek na obydwu kostkach jest taka sama, oznacza to, że stało się coś nieprzewidywalnego! Jeśli wyrzuciłeś 1 i 1 - Coś nie wyszło. Chyba większy z ciebie szarlatan niż lekarz. Robota została spartaczona, a rana rozbabrana. Teraz tylko się modlić by nie było tak źle, jak to wygląda. Jeśli wyrzuciłeś 6 i 6 - Sukces w czystej postaci! Wyszło perfekcyjnie, a sposób w jaki udało Ci się tego dokonać naprawdę zasługuje na nagrodę i uznanie. Zgłoś się do Mistrza Gry, a kto wie. Może ktoś doceni twój kunszt. Jeśli zaś wyrzuciłeś 2 i 2, 3 i 3, 4 i 4 lub 5 i 5 - rzucasz raz jeszcze, a dzięki temu masz szansę zdobyć dodatkowe punkty lub, niestety, część punktów stracić. Rzut 2. Rzucasz dwiema kostkami.2 – 3 – Cokolwiek by to nie było, zrobione zostało źle. Bardzo źle. Nawet zwykłe skaleczenie prowadzone pod Twoją opieką to prawdziwa walka o życie. -30 do rezultatu. 4 – 5 – Chyba przeceniłeś swoje możliwości. Czyżby lata, godziny, minuty poświęcone na zgłębianie tajników medycyny poszły na marne? Najwyraźniej. -10 do rezultatu. 6 – 7 – Udało się? A może nie? Bez zmian. 8 – 9 – Może widziałeś w życiu za dużo krwi? Może wciąż za mało? W każdym razie nie tyle ile powinieneś. Widok rany w jakiś dziwny, niezrozumiały dla Ciebie sposób wpływa na twój organizm, sprawiając, że nie potrafisz opanować drżenia rąk. A i w brzuchu coś zaczyna się kotłować, jakby usilnie pragnęło wydostać się na zewnątrz. Musisz zrobić przerwę. Nie jesteś w stanie pomóc nikomu w tym momencie. Możesz spróbować raz jeszcze, ale jak trochę odetchniesz. 10 – 11 – Całkiem nieźle! Widać, że znajomość ludzkiego ciała masz w małym palcu. Ktokolwiek by nie był Twoim mentorem, byłby teraz z Ciebie dumny! +10 do rezultatu. 12 – Lepiej być chyba nie mogło. Najwyraźniej masz ręce, które leczą! +30 do rezultatu. Jeśli wszystko się udało, pacjent ma się lepiej. Jeśli jednak było inaczej, stan Twojego podopiecznego się pogarsza, a to nie wróży Ci niczego dobrego.
- 4. Dla artystów - publikacja dzieła:
4. Dla artystów - publikacja dziełaChoć w Nezigguracie uważa się, że mechanika jest jedyną prawdziwą sztuką, czym byłby świat bez artystów i ich dzieł? Jeśli Twoja postać stworzyła coś i chce sprawdzić, jaka będzie reakcja odbiorców, teraz ma szansę. Po pierwsze, należy fabularnie opisać powstawanie dzieła. Bez względu na to, czy to książka, obraz, rzeźba, czy jeszcze coś innego. Tak samo należy opisać, choćby w kilku zdaniach, że próbuje swoje dzieło opublikować czy sprzedać. Po drugie, gdy dzieło jest już gotowe, czas sprawdzić, jak zareagują na nie odbiorcy. W tym celu należy napisać w tym temacie prośbę o wyznaczenie progu punktowego i rzucić kośćmi na cechę niezbędną do jego stworzenia. np. Malarz na zdolności plastyczne, malowanie itp. Pisarz na pisanie. Muzyk na umiejętność grania na czymś, śpiew itp. Uwaga! To nie wszystko! Jeśli w pierwszym rzucie uzyskałeś dubla, czyli ilość oczek na obydwu kostkach jest taka sama, oznacza to, że stało się coś nieprzewidywalnego! Jeśli wyrzuciłeś 1 i 1 - Kompletna klapa. Recenzje są tak nieprzychylne, że lepiej schować się w jakieś ustronne miejsce i nie wychylać przez jakiś czas. Zgłoś się do Mistrza Gry po więcej informacji. Jeśli wyrzuciłeś 6 i 6 - Sukces w czystej postaci! Nie dość, że pismaki pieją z zachwytu, to jeszcze zdobyłeś Nagrodę Burmistrza Neozigguratu! Zgłoś się do Mistrza Gry po więcej informacji. Jeśli zaś wyrzuciłeś 2 i 2, 3 i 3, 4 i 4 lub 5 i 5 - rzucasz raz jeszcze, a dzięki temu masz szansę zdobyć dodatkowe punkty lub, niestety, część punktów stracić. Rzut 2. Rzucasz dwiema kostkami. 2 – 3 - Chyba przeceniłeś swoje możliwości. Żaden ze znawców nie raczył się nawet zainteresować Twoim dziełem. -30 do rezultatu. 4 – 5 – Ktoś chyba nie do końca zrozumiał Twoją sztukę. Część recenzentów jest zachwycona, inni mlaskają z niezadowoleniem. -10 do rezultatu. 6 – 7 – Czyżbyś osiągnął szczyt swoich możliwości? Dzieło jest tak podobne do poprzedniego, że dostało niemal identyczne recenzje. Bez zmian. 8 – 9 – Ten, który miał pokazać Twoje dzieło światu, jest niezbyt rozgarniętym człowiekiem i przez przypadek wrzucił Twoją pracę do pieca. Poszło z dymem, musisz zaczynać od początku. 10 – 11 – Całkiem nieźle! Przeważają recenzje pozytywne, a to już coś. +10 do rezultatu. 12 – Lepiej być chyba nie mogło. Twoja praca została doceniona przez największą gnidę w dziale kultury w "Kronice". +30 do rezultatu. W przypadku porażki, należy trochę odczekać, zanim przystąpi się do tworzenia nowego dzieła. Niech lepiej świat najpierw zapomni, jak bardzo nam to poprzednie nie wyszło...
- 5. Występy przed publicznością:
5. Występy przed publicznościąWystępy przed publicznością to trudna rzecz. Nie dość, że zawsze znajdzie się ktoś, kto nie doceni włożonej w przygotowania pracy, to jeszcze wszystko zależy od całego zespołu, a nie tylko i wyłącznie od jednego aktora czy muzyka. By sprawdzić, jak poszło, należy napisać w tym temacie prośbę o wyznaczenie progu punktowego i rzucić dwiema kośćmi na odpowiednią cechę. Ich wynik zadecyduje o reakcji publiczności na Twój występ. Jeśli w przedstawieniu czy koncercie bierze udział więcej postaci, każda rzuca za siebie. Uwaga! To nie wszystko! Jeśli w pierwszym rzucie uzyskałeś dubla, czyli ilość oczek na obydwu kostkach jest taka sama, oznacza to, że stało się coś nieprzewidywalnego! Jeśli wyrzuciłeś 1 i 1 - Nie dość, że zapomniałeś połowy słów, a sufler zgubił kartkę z Twoją kwestią, to jeszcze potknąłeś się na scenie. Dla muzyków - nie dość, że pomyliłeś kolejność utworów, to jeszcze Twój instrument zaczął wydawać jakieś dziwne, bliżej nieokreślone dźwięki, zamiast porządanej melodii. A było zadbać o sprzęt! Zgłoś się do Mistrza Gry po więcej informacji. Jeśli wyrzuciłeś 6 i 6 - wszystko poszło idealnie! Publiczność była zachwycona Twoim występnem, a po wszystkim to właśnie w Twojej garderobie ustawiono najwięcej bukietów kwiatów. Zgłoś się do Mistrza Gry po więcej informacji. Jeśli zaś wyrzuciłeś 2 i 2, 3 i 3, 4 i 4 lub 5 i 5 - rzucasz raz jeszcze, a dzięki temu masz szansę zdobyć dodatkowe punkty lub, niestety, część punktów stracić. Rzut 2. Rzucasz dwiema kostkami.2 – 3 - Artysta jednak musi mieć dobrą pamięć, inaczej może się pogubić. Nie ta nuta, nie to słowo, czy całkiem zapomniana kwestia nie wróżą dobrze. Ktoś na widowni zabuczał brzydko przy kolejnej pomyłce. - 30 do rezultatu. 4 – 5 – Tekst niby się zgadzał, ale rozpoczynałeś nie w tych momentach, co trzeba - a to za wcześnie, a to za późno. -10 do rezultatu. 6 – 7 – Wszystko zgrabnie, poprawnie, tak jak być powinno. + 10 do rezultatu. 8 – 9 – Ani dobrze, ani źle. Po prostu przeciętnie. Czy to jednak wystarczy, by spodobać się publiczności? Bez zmian. 10 – 11 – Oj, trzeba było zjeść przed występem. Niestety, niedożywiony organizm odmawia Ci posłuszeństwa i teatralnie mdlejesz na scenie. Publiczności trochę przykro, ale nie bardzo, bo przedstawienie musi przecież trwać dalej. Na szczęście jeden z techników jest Twoim fanem i może Cię zastąpić, póki nie dojdziesz do siebie. 12 – Masz wspaniały dzień! Wszystko idzie wspaniale, panny piszczą, panowie wzdychają. Lepiej być nie mogło! +30! Jeśli wszystko się udało - gratulujemy! Możesz się cieszyć zasłużoną sławą. Jeśli nie - czeka Cię jeszcze sporo pracy, by to osiągnąć upragniony sukces. I lepiej nie zaglądaj jutro do gazety.
- 6. Fałszerstwa:
6. FałszerstwaNie każdy musi jednak tworzyć dzieła oryginalne. Któż zabroni zdolnemu sfałszować dzieło znanego artysty, by zarobić kilka kredytów na boku? Cóż, nie tylko dzieła sztuki mogą zostać podrobione, ale także ważne dokumenty, takie jak testament czy prawo własności. By sfałszować cokolwiek, trzeba się jednak trochę postarać, by kopia była co najmniej tak dobra, jak oryginał. Po pierwsze, należy zgłosić w tym temacie chęć sfałszowania czegoś. Otrzyma się wtedy listę potrzebnych do tego przedmiotów i wzorców. Po drugie, gdy już wszystko mamy, należy fabularnie opisać powstawanie dzieła. A kopia powstaje o wiele dłużej niż oryginał. Po trzecie, żeby sprawdzić, czy wszystko się udało, należy napisać w tym temacie prośbę o wyznaczenie progu punktowego (można dopisać do postu z potrzebnymi elementami) i rzucić kośćmi na umiejętność do tego potrzebną, np. malarstwo lub rzeźbiarstwo. Uwaga! To nie wszystko! Jeśli w pierwszym rzucie uzyskałeś dubla, czyli ilość oczek na obydwu kostkach jest taka sama, oznacza to, że stało się coś nieprzewidywalnego! Jeśli wyrzuciłeś 1 i 1 - Coś jednak nie wyszło. Materiał nie ten? Złe światło przy pracy? Lepiej od razu zniszczyć dzieło, nim ktoś to zobaczy. Jeśli wyrzuciłeś 6 i 6 - Sukces w czystej postaci! Nie dość, że wyszło identyczne jak oryginał, to jeszcze jakiś jakiś rozrzutny jegomość zapłacił Ci całkiem niezłą sumkę ekstra! Zgłoś się do Mistrza Gry po więcej informacji. Jeśli zaś wyrzuciłeś 2 i 2, 3 i 3, 4 i 4 lub 5 i 5 - rzucasz raz jeszcze, a dzięki temu masz szansę zdobyć dodatkowe punkty lub, niestety, część punktów stracić. Rzut 2. Rzucasz dwiema kostkami.2 – 3 - Czyżbyś próbował poprawiać dzieło, które miałeś tylko kopiować? Coś nie wyszło i naprawdę marne szanse, że ktokolwiek kupi to jako oryginał. -30 do rezultatu. 4 – 5 – Chyba przeceniłeś swoje możliwości. Tu coś krzywo, tam perspektywa nie ta, a te kropki po lewej to chyba martwe muchy. -10 do rezultatu. 6 – 7 – Udało się? A może nie? Bez zmian. 8 – 9 – Gdy dopieszczałeś swoje dzieło, ktoś pod Twoim oknem krzyknął "Policja!", przez co ręka Ci się omsknęła i udało Ci się zepsuć wiele dni czy tygodni ciężkiej pracy. Niestety, wszystko trzeba zaczynać od początku. 10 – 11 – Całkiem nieźle! Autor co prawda od razu by się zorientował, ale nie jemu przecież chcesz to sprzedać. +10 do rezultatu. 12 – Lepiej być chyba nie mogło. Nawet autor by się nie zorientował, że to podróbka! +30 do rezultatu. Jeśli wszystko się udało, możesz śmiało próbować sprzedać swoje dzieło. Jeśli jednak było inaczej, całą pracę musisz zaczynać od początku, a nieudaną kopię najlepiej od razu zniszczyć. Przykłady:1. Wyobraźmy sobie, że John Doe ma 10 punktów techniki i chce skonstruować sokowirówkę. Mistrz Gry wyznaczył mu próg 20 punktów, więc jeśli w rzutach kośćmi zdobędzie choćby 21 punktów, wszystko się udaje. John ma już odpowiednie części, złożył wszystko i przyszedł czas na rzut. Wersja 1.John Doe wyrzucił 3 i 4, razem daje to 7 punktów, techniki ma 10, a więc finalny wynik to 17 punktów. Za mało, sokowirówka nie działa. Wersja 2.John Doe wyrzucił 1 i 1 - wszystko wybuchło i urwało mu rękę. Wersja 3. John Doe wyrzucił 3 i 3, więc rzuca jeszcze raz. Tym razem wyrzucił 12, więc zdobywa dodatkowe punkty. 10 punktów techniki + 6 punktów z pierwszego rzutu + 30 punktów bonusowych daje łącznie 46 punktów. Brawo! Wszystko działa! 2. Wyobraźmy sobie, że John Doe ma 10 punktów pisania i chce napisać książkę. Fabularnie dzieło jest już skończone, więc wysyła je do wydawcy. Mistrz Gry wyznaczył mu próg 20 punktów, powyżej którego jego dzieło spotka się z pozywnymi recenzjami. John rzuca więc kośćmi, by zobaczyć, czy uda mu się zachwycić odbiorców. Wersja 1.John wyrzucił 5 i 6, co daje mu łącznie 21 punktów. Udało się! Świat jest zachwycony jego powieścią. Może to nie bestseller, ale i tak jest fantastycznie. Wersja 2. John wyrzucił 1 i 1, przez co na jakiś czas przenosi się na obrzeża. Tam na pewno nikt nie będzie go wytykał palcami, że napisał totalnego gniota. Wersja 3.John wyrzucił 2 i 2, więc rzuca jeszcze raz. W drugim rzucie miał 5 oczek, więc finalnie ma: 10 punktów pisania + 4 punkty z pierwszego rzutu - 10 punktów po drugim rzucie, co daje mu 4 punkty i kompletną klapę. |
|