Oficjalnie otwieramy forum! Dlatego od dziś, 1 marca, przez następne 7 dni: 1. Macie czas na swobodne wybranie klasy społecznej dla Waszej postaci - nawet Szczyt szczytów! Później co najwyżej będzie można być zamożnym Zwykłym obywatelem (i piąć się w górę [albo w dół] w rozgrywce). 2. Możecie wybrać swoje lokum - oczywiście w obrębie odpowiedniej strefy. 3. Na wybranie lokalu handlowo-usługowego dla swojej postaci bez żadnych dodatkowych kosztów. (Należy poinformować Admina przez PW) 4. Jeśli przydzielone na początek ilości kredytów i węgla wydają Wam się zbyt niskie - to jedyny czas, gdy można to zmienić! (Należy poinformować Admina przez PW) 5. Można sobie wybierać dodatkowe sprzęty, jakie posiada postać. Potem będzie można je już tylko dokupować.
Pamiętajcie o zakładaniu swoich tematów w dzielnicach mieszkalnych odpowiednich stref, o swoim temacie w Maszynach i lokalach oraz o wpisaniu się na listę płac! Jeśli ktoś nie jest pewien, jakie chce/może mieć mieszkanie - wystarczy pytać. To samo dotyczy pensji i pracy.
I czytajcie ogłoszenia! Wkrótce pojawi się całkowicie nowy temat o roli postaci NPC w grze!
Od dziś nie można tworzyć właścicieli lokali. Lokacje nam się namnożyły, a lokale, które można wykupić, jak stały nieruszone, tak stoją. Teraz trzeba samemu zapracować na możliweość rozpoczęcia własnego biznesu. Każda nowa postać ma wiele możliwości podjęcia pracy w mieście, więc jeśli postać ma mieć nietypową profesję, trzeba się liczyć z tym, że może pozostać bezrobotna.
Do grona NPC dołączyły dwie postacie: Edward Withinghall-Browns, którego można spotkać w centrum na placu oraz Wielki Audytor Sulejman urzędujący w Sanktuarium.
Niedługo nastąpi dość poważna zmiana dotycząca cech dodatkowych. Różnorodność zrobiła się zbyt wielka, a przydatność wybieranych umiejętności w życiu zawodowym postaci momentami bywa co najmniej zagadkowa. Już dziś możecie zobaczyć w Wademekum zupełnie nową odsłonę tematu z Umiejętnościami Dodatkowymi - tam właśnie znajdziecie wszystko, co dzięki nim możecie zdobyć. Jest to także wskazówka dla tych, którzy planują dopiero pierwszą/kolejną postać. W najbliższym czasie w tej kwestii nastąpi więcej zmian, więc uważnie śledźcie wszystkie komunikaty.
Zmian ciąg dalszy: 1. W temacie z pracami i płacami pojawiła się tabela z umiejętnościami dodatkowymi niezbędnymi lub zalecanymi do wykonywania danego zawodu. 2. Pojawił się nowy temat w Ogłoszeniach - Progi i projekty + premie i podwyżki. Wszystko, co trzeba o nim wiedzieć, zostało opisane. 3. Został zmodyfikowany temat dotyczący próśb o kostki na sprawdzenie, czy coś działa. Teraz nazywa się Prośby o dodatkowe zadania. 4. W temacie opisującym system prawny pojawiły się dwa nowe punkty: o rozwodach i adopcji. Uwaga! Żeby móc zobaczyć tabelę, należy w swoim profilu, w preferencjach, zaznaczyć opcję "Zawsze włączaj HTML" na TAK.
Zmiany w umiejętnościach dodatkowych - zakończenie.
Nadeszła chwila, by nowa lista umiejętności dodatkowych ostatecznie weszła w życie. Z tym wiąże się kilka zmian dotyczących Waszych postaci. Po pierwsze, każda umiejętność dodatkowa spoza listy powinna zostać zastąpiona jedną z wymienionych w odpowiednim temacie, by móc otrzymywać bonusy dzięki jej posiadaniu. Umiejętnościom spoza listy nie przysługują dodatkowe punkty ani podwyżka. Każdy powinien znaleźć coś dla siebie. Po drugie, nawet jeśli obecna umiejętność dodatkowa postaci jest na liście, ale uważasz, że z jakiegoś powodu przestała pasować lub nie zapewnia podwyżki, można ją zmienić na jedną z listy. Po trzecie, punkty, które przynależą do umiejętności dodatkowej postaci, można zmienić i przerzucić część z nich do statystyk podstawowych. Można też sobie trochę dodać do dodatkowych, odejmując od podstawowych. Po czwarte, pamiętajcie, że bonusy pieniężne do umiejętności dodatkowych dotyczą tylko tych, których ta umiejętność ściśle wiążą się z pracą. Po piąte, w razie pytań i wątpliwości - pomożemy.
pojawiło się nowe pole w profilu: "Stan zdrowia". W tym miejscu będą pojawiać się informacje o chorobach i obrażeniach postaci oraz o ewentualnych ciążach. Jest to także miejsce, gdzie można wpisać brak kończyny, jeśli nie ma się protezy lub ta proteza nie działa.
W dziale Kart Postaci pojawiło się nowe subforum, które dotyczy przejęcia postaci. Można tam oddać do adopcji swoją postać, adoptować cudzą bądź wybrać sobie postać, która została stworzona specjalnie na potrzeby rozgrywki na forum. Subforum znajduje się TUTAJ.
Najmilsi! Z okazji Świąt Wielkiej Nocy mamy dla Was prezent- długo zapowiadaną nową lokację, którą stanowipustynia.
W chwili obecnej na pustynię można wyjść tylko przez Bramę Południową mieszczącą się na obrzeżach miasta (chociaż... może jest jeszcze jedno, mało znane przejście, którego jeszcze nie odkryliście?). Na temat klimatu panującego za murami miasta, oraz tamtejszej fauny i flory znajdziecie informacje TUTAJ. Nie myślcie, że na tym pustkowiu nie ma jednak żadnych form życia! Bestiariusz, w którym znajduje się krótki opis zwierząt, na które można się natknąć na pustyni jest TUTAJ.
DOSTĘPNE NOWE ZAWODY: - Odkrywca (geolog, botanik, zoolog). Wymagana umiejętność dodatkowa: wiedza z danej dziedziny. Pensja przykładowa: 20 Kredytów i 15 JW oraz ewentualne nagrody za odkrycia. - Bounty Hunter. Wymagana umiejętność dodatkowa: walka i broń. Pensja przykładowa: nagrody za schwytanych bandytów (żywych, lub martwych, to bez znaczenia) oraz 10 JW. Postać na start otrzymuje do ekwipunku broń. - Myśliwy. Wymagana umiejętność do wyboru: walka i broń/ spostrzegawczość/ siła fizyczna. Pensja przykładowa: Pensja przykładowa: nagrody za sprzedane upolowane zwierzęta oraz 10 JW. Postać na start otrzymuje do ekwipunku broń.
Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, by postać pracująca w innym zawodzie podjęła wyżej wymienione. Można również wykonywać je "okazjonalnie i hobbystycznie" jako zajęcie dodatkowe. Wtedy przydział węgla oraz Kredytów nie obowiązuje (poza otrzymanymi nagrodami). Broń również postać musi zdobyć sama (jednak nie będzie to tak trudne jak w przypadku zwykłego cywila).
Profesor John Hannigan Corby, znana osobistość w mieście i wielka gwiazda Wyższej Uczelni Zigguratu postanowił po raz kolejny zorganizować naukową ekspedycję mającą wybrać się za mury miasta. Odkrywca solucana oraz kilku pomniejszych gatunków skorpionów chce jeszcze raz spróbować wyruszyć (i co ważniejsze, wrócić) na pustynię by jeszcze raz zbadać żyjące tam gatunki zwierząt. W tym celu zbiera ekipę mającą składać się z kilku badaczy, medyka oraz - przede wszystkim - myśliwych i żołnierzy, którzy zajmą się ochroną naukowców. Do ekspedycji dołączyć może każdy, komu nie straszny jest upał, ciężkie warunki panujące na pustyni oraz niebezpieczeństwa, które mogą czyhać na podróżników z każdej strony. Pytanie jednak: jakie zagrożenia i dziwne stwory czekają za murem poza tymi, które są już znane? Ile osób wróci z tej wyprawy przynajmniej w jednym kawałku, o ile wrócą z tarczą a nie na tarczy? A może to panujące na pustyni warunki wykończą odkrywców? Zapasów, jedzenia oraz wody wzięte będzie tyle, by wystarczyło grupie przetrwać tydzień. Dla śmiałków, którzy powrócą Uczelnia oraz Burmistrz przewidują nagrody.
PUNKTY PRZYDZIELONE ZA SESJĘ: WIELKIE ODKRYCIA ZOOLOGICZNE.
Romesay Hannon: +3 kondycji; +4 percepcji; + 5 celności Leanne Hearness: +2 kondycji; +2 percepcji; +1 reakcji Amos Coen: +5 kondycji; +1 percepcji; +5 celności; +1 reakcji Jim Ledwitch: +2 kondycji; +2 percepcji; +6 celności; Wiktoria Burnett: +1 kondycji; + 1 percepcji; + 2 reakcji; +1 medycyny Red Ryder: +4 kondycji; +2 percepcji; + 5 celności; +1 reakcji Henry Marchant: +2 kondycji; +1 percepcji; +5 celności; +2 reakcji Arthur Carnarvon: +2 kondycji; +1 percepcji; +1 reakcji Matthews Malone: +1 kondycji; +1 percepcji; +1 reakcji Joel Miller: +2 kondycji; +3 percepcji; +3 celności; +1 reakcji Raven Crow: +3 kondycji; +1 percepcji; +7 celności
Każdy uczestnik wyprawy otrzymuje również 500 Kredytów. Jeśli ktoś uważa, że powinien dostać więcej/mniej punktów, może śmiało posłać wiadomość na PW do admina. Wszystko da się załatwić.
Jak pewnie niektórzy zauważyli, pojawiła się nowa postać NPC. Pan Algwasil ma dość przykrą dla innych profesję, bowiem jest komornikiem. Niestety, gdy Tobie zabraknie węgla, zarządca budynku dokłada ze swoich zapasów, stąd pojawia się minus na koncie. Jeśli zbyt długo zalegasz ze spłatą, pan Algwasil może zapukać do Twych drzwi... A on zawsze pobiera prowizję za fatygę!
Aby ułatwić grę oraz dać Wam możliwość prowadzenia wątków innym bez konieczności, by Wasza postać brała w nich czynny udział, powstało konto Wodzireja. Wodzirej posiada podobne fabularne uprawnienia co Mistrz Gry. Może dawać zadania wymagające kości, zadawać obrażenia oraz przyznawać punkty (te dwa ostatnie wymagają szybkiego porozumienia z administracją, jednak to raczej czysta formalność). Chciałybyśmy tym sposobem spróbować rozruszać nieco rozgrywkę, która ostatnio Nam się nieco wlecze, oraz dać Wam większą możliwość ingerencji w fabułę. W końcu tworzymy ją wszyscy razem! Po hasło na konto Wodzireja można się zgłaszać u administracji.
NASTĄPIŁA MAŁA ZMIANA W TEMACIE OPISUJĄCYM KRÓTKO BROŃ. Od teraz, by móc korzystać z danego jej rodzaju, należy posiadać minimalną liczbę punktów techniki. Jeśli któraś z istniejących postaci ma mniej punktów tej umiejętności niż wymaga posiadana przez nią broń, trzeba to nadrobić. https://miasto.forumpl.net/t385-bron#5605
Zmiana zasad dotyczących tworzenia nowych postaci!
Jako że potrzebujemy postaci fabularnie należących do grupy Nędzników, tymczasowo zamykamy możliwość tworzenia postaci Zwykłych obywateli. Każda nowa postać będzie automatycznie przydzielana właśnie do Nędzników.
Weekend z Elitą
Brakuje również postaci z najwyższej klasy społecznej. Dlatego w przyszły weekend, 12-13.07., będzie możliwość stworzenia postaci należącej do Szczytu szczytów. Każdy gracz, nowy lub stary, który nie ma postaci należącej do tej klasy społecznej, będzie mógł stworzyć jedną taką postać. Karty dodane wcześniej lub później nie będą akceptowane.
Dziś do użytku oddajemy Generator Karty Postaci, nad którym ostatnio trwały prace. Generator sprawdza, czy punkty umiejętności dostały dobrze rozłożone oraz podaje, ile punktów powinna mieć postać w danym wieku. Generuje również gotowy kod, który można wkleić do działu z kartami. https://miasto.forumpl.net/t6-generator-karty-postaci#12
Najbliższy weekend, to jest 8-10 lipca również zostaje Weekendem z Elitą. W tym czasie można stworzyć postać należącą do najwyższej grupy społecznej.
Potrzebujemy również: - przestępców (czy nie chcesz zejść na złą drogę?) - łowców głów (już niedługo czekać ich będzie nie tylko łapanie zwykłych bandytów) - górników (nadchodzi rewolucja. czy będziesz jednym ze stojących na jej czele?) - robotników fabryki (nadchodzi rewolucja. czy będziesz jednym ze stojących na jej czele?) - żołnierzy (idą ciężkie czasy)
Wczoraj dodane zostało nowe subforum, w którym znajdują się tematy związane z tym, co dzieje się na placu gdzie odbywa się festyn zorganizowany z okazji Święta Ognia.
Punkty Fabularne, które można zdobyć w tym dziale naliczane są podwójnie. Wasze postacie mogą mieć swoje stoisko na placu, gdzie mogą sprzedawać drobiazgi. Wystarczy tylko wysłać informację o tym do Admina razem z dołączonym cennikiem.
Przypominam, że za podsunięcie pomysłu artykułu dla "Od Podszewki" można dostać 5 Kredytów. Za napisanie plotkarskiego artykułu dostać można 10 Kredytów. Za krótki tekst do "Mary Daily" również przyznajemy 5 Kredytów. Można również dodawać ogłoszenia do "Kroniki" (zatrudnienia, reklamę lokalu usługowego).
Zapraszamy również do naszej grupy na facebooku. Jest ukryta, więc trzeba po prostu wysłać prośbę o dołączenie.
Rekrutacja do Zwykłych obywateli zostaje z powrotem otwarta. Wciąż jednak zachęcamy do tworzenia postaci ze Slumsów. Najbardziej potrzebni w niedalekiej przyszłości będą: - górnicy, - żołnierze w czynnej służbie lub w stanie spoczynku, - przestępcy - tych nigdy niezłapanych i tych, co swoje już odsiedzieli, - pracownicy fabryki, - bezrobotni, - czyli ogólnie postaci niezbyt zamożne, płci dowolnej.
Przypominamy również, że postaci z elity nie można tworzyć. Wkrótce zostanie też zaktualizowany generator kodu karty postaci o nowe profesje dla klasy średniej.